התקשרות של צדדים בעסקה לרכישת רכב במדינת חוץ וייבואו של הרכב.
- ייעוץ איתור וסיוע בבחירת מכונית חשמלית מספקים בחו"ל לפי הגדרות מותאמות לרצונו של הלקוח ולבחור מכונית המותרת לייבא לארץ במגבלות החוק:
- "טרם חלפו 24 חודשים ממועד ייצורו ועד למועד רישומו בארץ".
- "הרכב המיועד לא ניזוק בחו"ל" – לא הוגדר בחו"ל כ Total Loss or Salvage
- עומד בדרישות תקינה אירופה/ארה"ב.
- ועוד כפי המפורט בחוק.
- Carstory תייעץ ללקוח ותלווה את הליך ההתקשרות עם הספק בחו"ל.
- Carstory תמסור למייבא רכב בייבוא אישי, לפני חתימת ההסכם לרכישת הרכב, מידע בכתב לגבי הרכב שהוא תיווך בייבואו (סעיף 72 של החוק).
- ייעוץ וליווי ב:
- הסכם המכר, העברת התשלום, קבלת חשבונית מהספק העונה לדרישות המכס בארץ.
- הכנת מסמכי ייצוא מאירופה/ארה"ב.
- התקשרות עם חברת שילוח, איסוף הרכב שינוע יבשתי לנמל, שילוח ימי.
- איסוף מסמכים והכנתם, הגשת בקשה לרישיון יבוא אישי לרכב ממשרד התחבורה.
- הכנת כל המסמכים עבור עמילות מכס ושחרור באשדוד.
- מחוץ להסכם ההתקשרות, נשמח לעזור (ללא תשלום) ולהפנות את הלקוח לנותני שירותים נוספים לאחר שחרור הרכב:
- רישוי ותקינה
- הובלה הביתה
- הפניה לסוכן ביטוח מומלץ למכונית ביבוא אישי
- ייעוץ בקנית עמדת טעינה (בהזמנה מחו"ל או מספקים מקומיים) והתקנה בבית (באמצעות חשמלאי מוסמך).
יבוא מקביל:
יבואן מקביל הינו בעל רישיון ממשרד התחבורה לייבא מכוניות לארץ במקביל לייבואן הראשי.
היבואן המקביל הינו גוף (או עצמאי) הסוחר במכוניות. סוחרים קונים במחיר מסוים (מחיר עלות), מוסיפים מרכיב רווח, ומתמחרים מחדש מחיר אשר כולל את הרווח שלהם - ללקוח הסופי.
לדוגמא, יבואן מקביל קונה מרצדס EQC מדילר בגרמניה ומשלם על המכונית 37,500 אירו (150,000 ₪ ). לאחר הובלה ומיסים, עלות המכונית ליבואן המקביל תהיה בערך 250,000 ₪.
מאחר ומחיר המחירון של מכונית משומשת בת שנה נקבע על ידי שיתוף פעולה בין קרטל הרכב לבין מונופול השמאות, וקובע מחיר מחירון של למעלה מ 400,000 ₪ , היבואן המקביל מציע למכירה את המכונית עבור כ 400,000 ₪ לפחות. אם וכאשר יצליח, מרכיב הרווח יהיה קרוב ל 150,000 ₪ .
יבוא אישי:
יבוא אישי באמצעות מתווך הינו תהליך שקוף אתם מעבירים את התשלום לדילר בחו"ל ואתם משלמים את המיסים. (אנחנו עושים את כל התהליך). כך שהכול שקוף. אנחנו משתכרים עמלה, לא רווח.
לפי הדוגמא של מרצדס EQC שמחירה בגרמניה 37,500 אירו, ההוצאה שלך עבור המכונית, הובלה, מיסים ואגרות תהיה בערך 255,000 ₪. חיסכון של 100,000 ₪ ויותר לעומת קנייה מהקרטל או קנייה מסוחרי יבוא מקביל.
דברים שחשוב לדעת על יבוא אישי:
- צריך לשלם את מלוא הסכום לדילר באירופה ורק אח"כ המכונית משוחררת על ידי הדילר לאיסוף. לכן אנחנו קונים מדילרים רשמיים של מרצדס, BMW, Audi וכדומה – כדי שלא יהיו הפתעות.
- התהליך מורכב ויש בו מקום לטעויות. לכן אנחנו מציעים את השירות שלנו, מקצה לקצה. עמלת השירות שלנו סבירה מאוד (להבדיל ממרכיב הרכב של סוחרים - יבואנים מקבילים - ושל קרטל הרכב הישראלי).
- מונופול שמאות הרכב בישראל מעריך בחסר של כ 10% את ערכה של מכונית בייבוא אישי. זה מצער ומשולל הגיון. למרות זאת, מניסיוננו, זה לא מהותי. ההפחתה מקוזזת מקילומטרז' נמוך, וממצב קרוב לחדש (בד"כ) של מכוניות שאנחנו מייבאים (בד"כ מכוניות הדגמה שלא נמכרו מעולם). חוץ מזה, בתום שנתיים שלוש, משמעות ההפחתה בטלה בשישים. מניסיוננו, המכוניות נמכרות במחירים דומים ולעיתים טובים יותר ממכוניות דומות שנקנו מקרטל הרכב הישראלי
- צריך לבטח את המכונית באמצעות סוכנים שמוכנים לטרוח עבורכם. אנחנו עובדים עם סוכנות כזאת. לאחר קבלת הערכת שמאי ממונופול השמאות, אין בעיה לבטח מכוניות בייבוא אישי. .
- יש הגבלת מכירה לשנה אחת
להלן הצהרת יבוא של מכונית Audi eTron GT 2023 שהותרה מהמכס באפריל 2024.
1. מכונית Audi eTron GT נקנתה בגרמניה עבור 78,891 אירו (מחיר נטו ללא מע:"מ של גרמניה)
2. ערך הטובין בש"ח לפי שער אירו באותו יום הוא 315,484 ₪ (שער 3.99)
3. הובלה עלתה כ 2,250 אירו ולפיכך 8,998 ₪
4. ערך CIF (Cargo, Insurance, Freight) הוא 325,056 ₪
5. שיעור המס 96.8% (83% מס קניה, 13.8% מס יוקרה במקרה זה)
6. מס קנייה פלוס מס יוקרה: 247,288 ₪ (הסכום הזה היינו לאחר הפחתה של 50,000 ₪ הנחה לרכבים חשמליים ולאחר הפחתה של 16,000 ₪ מיסוי ירוק)
7. מע"מ על סה"כ (על הערך ועל המיסים) 97,570 ₪
8. סה"כ לתשלום לרשות המיסים: 345,147 ₪
לסיכום:
- המכונית נקנתה בגרמניה עבור 79,000 אירו (320,000 ₪ בקירוב)
- הסכום ששולם לרשות המיסים: 345,000 ₪ (בקירוב)
- סה"כ עלות המכונית כולל הובלה ומיסים: כ 665,000 ₪
המחשבון מציג תוצאה דומה.
יש לנו ניסיון בנושא והאחריות אכן מכובדת על ידי קרטל שתים עשרה המשפחות.
- איסוף המכונית והבאתה לנמל הקרוב – בד"כ כשבוע ימים (לפעמים חולף עוד כשבוע עד שהמכונית יוצאת לדרך על ספינה לארץ)
- מסע ימי מאירופה לארץ: שבוע עד שבועיים.
- מסע ימי מארה"ב לארץ: בד"כ כחודש, לפעמים חודש וחצי (תלוי בקונקשן באירופה)
- מרגע הגעה לנמל אשדוד: בד"כ בין חמישה לעשרה ימי עבודה עד שהמכונית מגיעה הביתה. לפעמים התהליך זריז ואורך שלושה ימי עבודה בלבד.
- תשלום במלואו לדילר בחו"ל
- תשלום עבור ההובלה
- תשלום לרשות המיסים כאשר המכונית מגיעה לאשדוד.