FAQ

כן, יש לנו רישיון מתווך ביבוא אישי בתוקף ממשרד התחבורה לפי חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, תשע"ו-2016, לשם ייעוץ, הדרכה או איתור רכב, לשם
התקשרות של צדדים בעסקה לרכישת רכב במדינת חוץ וייבואו של הרכב.
תהליך ייבוא אישי נשוא אתגרים ומצריך ניסיון בכל השלבים: איתור ובחירת המכונית, ההתקשרות עם הספק בחו"ל, שינוע יבשתי ומשלוח ימי, רישיון ייבוא, תהליכי שחרור המכונית בארץ, רישוי ותקינה ועוד.  יש הגיון בלהיעזר בבעלי ניסיון והרשאה. אנחנו שואפים להעניק שירות  "שגר ושכח" (במידת האפשר) מסגירת העסקה מול הספק בחו"ל (ביצוע התשלום על ידי הלקוח) ועד הגעת המכונית הביתה בארץ. השירות שלנו כולל:
  • ייעוץ איתור וסיוע בבחירת מכונית חשמלית מספקים בחו"ל לפי הגדרות מותאמות לרצונו של הלקוח ולבחור מכונית המותרת לייבא לארץ במגבלות החוק:
  • "טרם חלפו 24 חודשים ממועד ייצורו ועד למועד רישומו בארץ".
  • "הרכב המיועד לא ניזוק בחו"ל" – לא הוגדר בחו"ל כ Total Loss or Salvage
  • עומד בדרישות תקינה אירופה/ארה"ב.
  • ועוד כפי המפורט בחוק.
  • Carstory תייעץ ללקוח ותלווה את הליך ההתקשרות עם הספק בחו"ל.
  • Carstory תמסור למייבא רכב בייבוא אישי, לפני חתימת ההסכם לרכישת הרכב, מידע בכתב לגבי הרכב שהוא תיווך בייבואו (סעיף 72 של החוק).
  • ייעוץ וליווי ב:
  • הסכם המכר, העברת התשלום, קבלת חשבונית מהספק העונה לדרישות המכס בארץ.
  • הכנת מסמכי ייצוא מאירופה/ארה"ב.
  • התקשרות עם חברת שילוח, איסוף הרכב שינוע יבשתי לנמל, שילוח ימי.
  • איסוף מסמכים והכנתם, הגשת בקשה לרישיון יבוא אישי לרכב ממשרד התחבורה.
  • הכנת כל המסמכים עבור עמילות מכס ושחרור באשדוד.
  • מחוץ להסכם ההתקשרות, נשמח לעזור (ללא תשלום) ולהפנות את הלקוח לנותני שירותים נוספים לאחר שחרור הרכב:
  • רישוי ותקינה
  • הובלה הביתה
  • הפניה לסוכן ביטוח מומלץ למכונית ביבוא אישי
  • ייעוץ בקנית עמדת טעינה (בהזמנה מחו"ל או מספקים מקומיים) והתקנה בבית (באמצעות חשמלאי מוסמך).
קנייה מיבוא מקביל דומה לקנייה מקרטל שתים עשרה המשפחות.

יבוא מקביל:
יבואן מקביל הינו בעל רישיון ממשרד התחבורה לייבא מכוניות לארץ במקביל לייבואן הראשי.
היבואן המקביל הינו גוף (או עצמאי) הסוחר במכוניות. סוחרים קונים במחיר מסוים (מחיר עלות), מוסיפים מרכיב רווח, ומתמחרים מחדש מחיר אשר כולל את הרווח שלהם - ללקוח הסופי.
לדוגמא, יבואן מקביל קונה מרצדס EQC מדילר בגרמניה ומשלם על המכונית 37,500 אירו (150,000 ₪ ). לאחר הובלה ומיסים, עלות המכונית ליבואן המקביל תהיה בערך 250,000 ₪.
מאחר ומחיר המחירון של מכונית משומשת בת שנה נקבע על ידי שיתוף פעולה בין קרטל הרכב לבין מונופול השמאות, וקובע מחיר מחירון של למעלה מ 400,000 ₪ , היבואן המקביל מציע למכירה את המכונית עבור כ 400,000 ₪ לפחות. אם וכאשר יצליח, מרכיב הרווח יהיה קרוב ל 150,000 ₪ .

יבוא אישי:
יבוא אישי באמצעות מתווך הינו תהליך שקוף אתם מעבירים את התשלום לדילר בחו"ל ואתם משלמים את המיסים. (אנחנו עושים את כל התהליך). כך שהכול שקוף. אנחנו משתכרים עמלה, לא רווח.
לפי הדוגמא של מרצדס EQC שמחירה בגרמניה 37,500 אירו, ההוצאה שלך עבור המכונית, הובלה, מיסים ואגרות תהיה בערך 255,000 ₪. חיסכון של 100,000 ₪ ויותר לעומת קנייה מהקרטל או קנייה מסוחרי יבוא מקביל.

דברים שחשוב לדעת על יבוא אישי:
- צריך לשלם את מלוא הסכום לדילר באירופה ורק אח"כ המכונית משוחררת על ידי הדילר לאיסוף. לכן אנחנו קונים מדילרים רשמיים של מרצדס, BMW, Audi וכדומה – כדי שלא יהיו הפתעות.
- התהליך מורכב ויש בו מקום לטעויות. לכן אנחנו מציעים את השירות שלנו, מקצה לקצה. עמלת השירות שלנו סבירה מאוד (להבדיל ממרכיב הרכב של סוחרים - יבואנים מקבילים - ושל קרטל הרכב הישראלי).
- מונופול שמאות הרכב בישראל מעריך בחסר של כ 10% את ערכה של מכונית בייבוא אישי. זה מצער ומשולל הגיון. למרות זאת, מניסיוננו, זה לא מהותי. ההפחתה מקוזזת מקילומטרז' נמוך, וממצב קרוב לחדש (בד"כ) של מכוניות שאנחנו מייבאים (בד"כ מכוניות הדגמה שלא נמכרו מעולם). חוץ מזה, בתום שנתיים שלוש, משמעות ההפחתה בטלה בשישים. מניסיוננו, המכוניות נמכרות במחירים דומים ולעיתים טובים יותר ממכוניות דומות שנקנו מקרטל הרכב הישראלי
- צריך לבטח את המכונית באמצעות סוכנים שמוכנים לטרוח עבורכם. אנחנו עובדים עם סוכנות כזאת. לאחר קבלת הערכת שמאי ממונופול השמאות, אין בעיה לבטח מכוניות בייבוא אישי. .
- יש הגבלת מכירה לשנה אחת

המחשבון שלנו נבנה בשיתוף פעולה עם עמיל מכס מומחה בתחום יבוא אישי של מכוניות. ואנחנו מדייקים אותו כל הזמן. חישוב המרה למט"ח מעודכן באופן אוטומטי.
להלן הצהרת יבוא של מכונית Audi eTron GT 2023 שהותרה מהמכס באפריל 2024.
1. מכונית Audi eTron GT נקנתה בגרמניה עבור 78,891 אירו (מחיר נטו ללא מע:"מ של גרמניה)
2. ערך הטובין בש"ח לפי שער אירו באותו יום הוא 315,484 ₪ (שער 3.99)
3. הובלה עלתה כ 2,250 אירו ולפיכך 8,998 ₪
4. ערך CIF (Cargo, Insurance, Freight) הוא 325,056 ₪
5. שיעור המס 96.8% (83% מס קניה, 13.8% מס יוקרה במקרה זה)
6. מס קנייה פלוס מס יוקרה: 247,288 ₪ (הסכום הזה היינו לאחר הפחתה של 50,000 ₪ הנחה לרכבים חשמליים ולאחר הפחתה של 16,000 ₪ מיסוי ירוק)
7. מע"מ על סה"כ (על הערך ועל המיסים) 97,570 ₪
8. סה"כ לתשלום לרשות המיסים: 345,147 ₪

לסיכום:
- המכונית נקנתה בגרמניה עבור 79,000 אירו (320,000 ₪ בקירוב)
- הסכום ששולם לרשות המיסים: 345,000 ₪ (בקירוב)
- סה"כ עלות המכונית כולל הובלה ומיסים: כ 665,000 ₪
המחשבון מציג תוצאה דומה.

כן,  לפי פסיקת בית משפט עליון, יבואנים רשמיים בארץ מחויבים לכבד את האחריות שנתן היצרן בארץ המקור ממנה יובאה המכונית.
יש לנו ניסיון בנושא והאחריות אכן מכובדת על ידי קרטל שתים עשרה המשפחות.
מרגע תשלום לדילר: מאירופה – כארבעה שבועות, ומארה"ב – כששה שבועות. (כל זאת – בדרך כלל.  לפעמים יש עיכובים) להלן לוח זמנים טיפוסי:
  • איסוף המכונית והבאתה לנמל הקרוב – בד"כ כשבוע ימים (לפעמים חולף עוד כשבוע עד שהמכונית יוצאת לדרך על ספינה לארץ)
  • מסע ימי מאירופה לארץ: שבוע עד שבועיים.
  • מסע ימי מארה"ב לארץ: בד"כ כחודש, לפעמים חודש וחצי (תלוי בקונקשן באירופה)
  • מרגע הגעה לנמל אשדוד: בד"כ בין חמישה לעשרה ימי עבודה עד שהמכונית מגיעה הביתה.  לפעמים התהליך זריז ואורך שלושה ימי עבודה בלבד.
האחריות הניתנת על ידי יצרנים, אשר מכובדת בארץ למכוניות בייבוא אישי, היא בד"כ שנתיים או שלוש מתאריך הרישום הראשון בחו"ל - למכוניות בכלל, ושמונה שנים למצברים של מכונית חשמלית בפרט.
כן.  היבואנים הרשמיים מחויבים לתת שירות והם מייבאים חלקים לפי הצורך. הניסיון שלנו כולל כמה מקרים של רכבים שייבאנו לארץ שעברו תאונה קלה בארץ וקיבלו שרות מהיר ותוקנו היטב (בין אם הדגם היה מיובא לארץ ע"י היבואן הרשמי או לא).
מצטערים, אבל לא.  את התשלומים יש לשלם במלואם אחרת התהליך לא מתממש: התשלומים בתהליך הם:
  • תשלום במלואו לדילר בחו"ל
  • תשלום עבור ההובלה
  • תשלום לרשות המיסים כאשר המכונית מגיעה לאשדוד.
את התשלומים האלה יש לשלם במלואם אחרת הדילר לא משחרר את המכונית (לחברת השילוח) ואחרת רשות המיסים לא מתירה את המכונית מהנמל.
לא. לפי תקנות התעבורה, אסור ליועץ בייבוא אישי להעביר את התשלום למוכר. "את התמורה בעד הרכב על המייבא לשלם בעצמו לספק הרכב במדינת חוץ ולא על ידי או באמצעות צד שלישי, כמו גם את המיסים שהוטלו על הרכב, וזאת כמתחייב מהוראות סעיף 34 לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב,התשע"ו-2016"
לדגם ותת דגם המיובא לארץ מאירופה על ידי יבואן ראשי אין צורך במסמך מקוריות. לדגמים אחרים, בהעדר מסמך מקוריות, רשות המיסים לא מכירה במכונית כזכאית להטבה שבהסכם הסחר החופשי עם אירופה וכפועל יוצא מוטל מכס (7% לפני הטלת מס קנייה לפני הטלת מע"מ). ראו מחשבון. מכוניות המיוצרות ומורכבות בארה"ב אשר מיובאות מארה"ב כן זכאיות להטבת הסכם הסחר החופשי ישראל-ארה"ב.
מארה"ב – כן – אם תושב אמריקאי קונה אותה בשבילכם ואז מוכר אותה לכם. לכאורה, תהליך דומה אפשרי גם לקניית מכונית מאירופה אבל זה לא כדאי כי אז אי אפשר להזדכות על המע"מ האירופאי – בין 19% ל 22% וזאת לפני חישוב המס בישראל
מכונית בייבוא אישי לא תרשם בישראל אם חלפו 24 חודשים מתאריך הייצור שלה. סייג להגבלה זאת הוא יבוא אישי עבור תושבים חוזרים ועולים חדשים. במקרים אלוה ההגבלה היא 48 חודשים.
הדילר בחו"ל לא משחרר את המכונית לאיסוף על ידי חברת ההובלה טרם קיבל את התשלום במלואו. ואין ערבויות. לכן אנחנו ממליצים לקנות מדילרים רשמיים של מרצדס, BMW, Audi וכיוצא בזה. אז אין הפתעות. בנוסף, אנחנו מבקשים מסמכים כגון רישיון הרכב, מספר שלדה ועוד כדי להסיר ספקות ולדייק את התהליך. אבל – הרעיון המוזר של לשלם לדילר של מרצדס בגרמניה (לדוגמא) בתמורה למכונית ללא ערבות לא מתאים לכל אחד. ואם זה לא מתאים לכם, סוחרי יבוא מקביל וקרטל 12 המשפחות ישמחו לשרת אתכם.
לא. ברוב המקרים המכוניות שיבאנו לארץ נקנו מדילרים רשמיים של מרצדס, במוו, אאודי, ופולקסואגן. אלה הם גורמים מאוד מקצועיים.
אנחנו לא קונים ולא מוכרים מכוניות. השירות הוא שירות ייעוץ, תיווך וליווי בייבוא אישי של מכוניות. היבואן הוא את/ה. נוכל לעזור לבחור את המכונית המתאימה לכם ואח"כ לאתר אותה ממלאי זמין של דילרים באירופה וארה"ב.
אנא השתמשו במחשבון של Carstory. הזינו את מחיר המכונית עם או בלי מע"מ (של אירופה) ובחרו את האופצייה המתאימה במחשבון.
אנחנו מתייחסים למחיר הכולל כאל מחיר המכוניות כולל הובלה ומיסים
המחיר הכולל, פחות או יותר, הוא עיקר ההוצאה על המכונית. אנא ראו מחשבון. יש לקחת בחשבון הוצאות נוספות של כ 5,000 ₪ עם הגעת המכונית לאשדוד (אגרת רישיון יבוא, עמילות מכס, בדיקת מכס, פקודת מסירה חברת הספנות, שער עולמי, אגרת בטחון, אגרת מחשב, פורמליות, רשות נמלים ורכבות, מע"מ על חיובי הנמל , תקינה, רישוי). ויש גם עמלת השירות שלנו. העמלה שלנו סבירה מאוד.
אנחנו לא עוסקים בסחר במכוניות.
מימון והלוואות הם שירותים אשר מוצעים בד"כ כשירותים נלווים לסחר במכוניות. אנחנו לא עוסקים בסחר במכוניות.
רוב לקוחותינו בוחרים לבצע שמאות אצל שמאי חברות הביטוח. (המוביל המומלץ על ידינו – שמח לעצור בדרך אליכם הביתה – ולהשלים עבורכם את השמאות – במחיר מוזל) לאחר השמאות, חברות הביטוח מבטחות את המכונית בהתאמה להערכת השמאי. לצערנו, מונופול שמאות הרכב הישראלי מעריך את שווי מכוניות ביבוא אישי בחסר של כעשרה אחוזים אבל מאחר ולמכוניות אלה יש בד"כ ק"מ נמוך מאוד ואבזור גבוה מאוד, זה מתקזז.
נשמח לעזור עם הנושא. יש לנו ניסיון עם עמדות טעינה בייבוא אישי מאירופה או מסין, ונוכל להפנות אתכם לחשמלאים מומלצים לצורך התקנה. סה"כ ההוצאה על עמדת טעינה תלת פאזית הוא כ 500 עד 600 דולר והתקנה על ידי חשמלאי מוסמך – כ 2,000 ₪
הזמן שלכם הוא משאב יקר. גם הזמן שלנו. נודה לכם אם תקדישו כמה דקות מזמנכם לקרוא את ה FAQ ואח"כ, אם הגעתם למסקנה שחשקה נפשכם ביבוא אישי של מכונית חשמלית, אנא צרו איתנו קשר. תודה
הכי עדיף לקנות מסוחרים (יבוא מקביל) או מקרטל שתים עשרה המשפחות. חוץ מזה, להם יש אספרסו באולם התצוגה.

adminFAQ