FAQ

כן, יש לנו רישיון מתווך ביבוא אישי בתוקף ממשרד התחבורה לפי חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, תשע"ו-2016, לשם ייעוץ, הדרכה או איתור רכב, לשם
התקשרות של צדדים בעסקה לרכישת רכב במדינת חוץ וייבואו של הרכב.
תהליך ייבוא אישי נשוא אתגרים ומצריך ניסיון בכל השלבים: איתור ובחירת המכונית, ההתקשרות עם הספק בחו"ל, שינוע יבשתי ומשלוח ימי, רישיון ייבוא, תהליכי שחרור המכונית בארץ, רישוי ותקינה ועוד.  יש הגיון בלהיעזר בבעלי ניסיון והרשאה. אנחנו שואפים להעניק שירות  "שגר ושכח" (במידת האפשר) מסגירת העסקה מול הספק בחו"ל (ביצוע התשלום על ידי הלקוח) ועד הגעת המכונית הביתה בארץ. השירות שלנו כולל:
  • ייעוץ איתור וסיוע בבחירת מכונית חשמלית מספקים בחו"ל לפי הגדרות מותאמות לרצונו של הלקוח ולבחור מכונית המותרת לייבא לארץ במגבלות החוק:
  • "טרם חלפו 24 חודשים ממועד ייצורו ועד למועד רישומו בארץ".
  • "הרכב המיועד לא ניזוק בחו"ל" – לא הוגדר בחו"ל כ Total Loss or Salvage
  • עומד בדרישות תקינה אירופה/ארה"ב.
  • ועוד כפי המפורט בחוק.
  • Carstory תייעץ ללקוח ותלווה את הליך ההתקשרות עם הספק בחו"ל.
  • Carstory תמסור למייבא רכב בייבוא אישי, לפני חתימת ההסכם לרכישת הרכב, מידע בכתב לגבי הרכב שהוא תיווך בייבואו (סעיף 72 של החוק).
  • ייעוץ וליווי ב:
  • הסכם המכר, העברת התשלום, קבלת חשבונית מהספק העונה לדרישות המכס בארץ.
  • הכנת מסמכי ייצוא מאירופה/ארה"ב.
  • התקשרות עם חברת שילוח, איסוף הרכב שינוע יבשתי לנמל, שילוח ימי.
  • איסוף מסמכים והכנתם, הגשת בקשה לרישיון יבוא אישי לרכב ממשרד התחבורה.
  • הכנת כל המסמכים עבור עמילות מכס ושחרור באשדוד.
  • מחוץ להסכם ההתקשרות, נשמח לעזור (ללא תשלום) ולהפנות את הלקוח לנותני שירותים נוספים לאחר שחרור הרכב:
  • רישוי ותקינה
  • הובלה הביתה
  • הפניה לסוכן ביטוח מומלץ למכונית ביבוא אישי
  • ייעוץ בקנית עמדת טעינה (בהזמנה מחו"ל או מספקים מקומיים) והתקנה בבית (באמצעות חשמלאי מוסמך).
כן,  לפי פסיקת בית משפט עליון, יבואנים רשמיים בארץ מחויבים לכבד את האחריות שנתן היצרן בארץ המקור ממנה יובאה המכונית.
יש לנו ניסיון בנושא והאחריות אכן מכובדת על ידי היבואנים המקומיים.
מרגע תשלום לדילר: מאירופה – כארבעה שבועות, מארה"ב – כששה שבועות. (כל זאת – בדרך כלל.  לפעמים יש עיכובים) להלן לוח זמנים טיפוסי:
  • איסוף המכונית והבאתה לנמל הקרוב – בד"כ כשבוע ימים (לפעמים חולף עוד כשבוע עד שהמכונית יוצאת לדרך על ספינה לארץ)
  • מסע ימי מאירופה לארץ: שבוע עד שבועיים.
  • מסע ימי מארה"ב לארץ: בד"כ כחודש, לפעמים חודש וחצי (תלוי בקונקשן באירופה)
  • מרגע הגעה לנמל אשדוד: בד"כ בין חמישה לעשרה ימי עבודה עד שהמכונית מגיעה הביתה.  לפעמים התהליך זריז ואורך שלושה ימי עבודה בלבד.
האחריות הניתנת על ידי יצרנים, אשר מכובדת בארץ למכוניות בייבוא אישי, היא בד"כ שנתיים או שלוש שנים למכונית בכלל ושמונה שנים למצברים של מכונית חשמלית בפרט.
כן.  היבואנים הרשמיים מחויבים לתת שירות והם מייבאים חלקים לפי הצורך. הניסיון שלנו כולל כמה מקרים של רכבים שייבאנו לארץ שעברו תאונה קלה בארץ וקיבלו שרות מהיר ותוקנו היטב (בין אם הדגם היה מיובא לארץ ע"י היבואן הרשמי או לא).
מצטערים, אבל לא.  את שני התשלומים יש לשלם במלואם אחרת התהליך לא מתממש: שני התשלומים בתהליך הם:
  • תשלום במלואו לדילר בחו"ל
  • תשלום לרשות המיסים כאשר המכונית מגיעה לאשדוד.
את שני התשלומים האלה יש לשלם במלואם אחרת הדילר לא משחרר את המכונית (לחברת השילוח) ואחרת רשות המיסים לא מתירה את המכונית מהנמל.
לא. לפי תקנות התעבורה, אסור ליועץ בייבוא אישי להעביר את התשלום למוכר. "את התמורה בעד הרכב על המייבא לשלם בעצמו לספק הרכב במדינת חוץ ולא על ידי או באמצעות צד שלישי, כמו גם את המיסים שהוטלו על הרכב, וזאת כמתחייב מהוראות סעיף 34 לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב,התשע"ו-2016"
לדגם ותת דגם המיובא לארץ מאירופה על ידי יבואן ראשי אין צורך במסמך מקוריות. לדגמים אחרים, בהעדר מסמך מקוריות, רשות המיסים לא מכירה במכונית כזכאית להטבה שבהסכם הסחר החופשי עם אירופה וכפועל יוצא מוטל מכס (7% לפני הטלת מס קנייה לפני הטלת מע"מ). ראו מחשבון. מכוניות המיוצרות ומורכבות בארה"ב אשר מיובאות מארה"ב כן זכאיות להטבת הסכם הסחר החופשי ישראל-ארה"ב.
מארה"ב – כן – אם תושב אמריקאי קונה אותה בשבילכם ואז מוכר אותה לכם. לכאורה, תהליך דומה אפשרי גם לקניית מכונית מאירופה אבל זה לא כדאי כי אז אי אפשר להזדכות על המע"מ האירופאי – בין 19% ל 22% וזאת לפני חישוב המס בישראל
מכונית בייבוא אישי לא תרשם בישראל אם חלפו 24 חודשים מתאריך הייצור שלה. סייג להגבלה זאת הוא יבוא אישי עבור תושבים חוזרים ועולים חדשים. במקרים אלוה ההגבלה היא 48 חודשים.
לא. ברוב המקרים המכוניות שיבאנו לארץ נקנו מדילרים אשמיים של מרצדס, במוו, אאודי, ופולקסואגן. אלה הם גורמים מאוד מקצועיים.
אנחנו לא קונים ולא מוכרים מכוניות. השירות הוא שירות ייעוץ, תיווך וליווי בייבוא אישי של מכוניות. היבואן הוא את/ה. נוכל לעזור לבחור את המכונית המתאימה לכם ואח"כ לאתר אותה ממלאי זמין של דילרים באירופה וארה"ב.
אנא השתמשו במחשבון של Carstory. הזינו את מחיר המכונית עם או בלי מע"מ (של אירופה) ובחרו את האופצייה המתאימה במחשבון.
אנחנו מתייחסים למחיר הכולל כאל מחיר המכוניות כולל הובלה ומיסים
המחיר הכולל, פחות או יותר, הוא עיקר ההוצאה על המכונית. אנא ראו מחשבון. יש לקחת בחשבון הוצאות נוספות של כ 5,000 ₪ עם הגעת המכונית לאשדוד (אגרת רישיון יבוא, עמילות מכס, בדיקת מכס, פקודת מסירה חברת הספנות, שער עולמי, אגרת בטחון, אגרת מחשב, פורמליות, רשות נמלים ורכבות, מע"מ על חיובי הנמל , תקינה, רישוי). ויש גם עמלת השירות שלנו. העמלה שלנו סבירה מאוד.
אנחנו לא עוסקים בסחר במכוניות.
מימון והלוואות הם שירותים אשר מוצעים בד"כ כשירותים נלווים לסחר במכוניות. אנחנו לא עוסקים בסחר במכוניות.
רוב לקוחותינו בוחרים לבצע הערכת שווי המכונית אצל שמאי חברות הביטוח. (זה לא חובה. בד"כ אפשר לבטח גם בלי זה) (המוביל המומלץ על ידינו – שמח לעצור בדרך אליכם הביתה – ולהשלים עבורכם את השמאות – במחיר מוזל) לאחר השמאות, חברות הביטוח מבטחות את המכונית בהתאמה להערכת השמאי. ערכה של מכונית בייבוא אישי הוא לכאורה 6% פחות אולם מאחר ולמכוניות אלה יש בד"כ ק"מ נמוך מאוד ואבזור גבוה מאוד, זה מתקזז.
נשמח לעזור עם הנושא. יש לנו ניסיון עם עמדות טעינה בייבוא אישי מאירופה או מסין, ונוכל להפנות אתכם לחשמלאים מומלצים לצורך התקנה. סה"כ ההוצאה על עמדת טעינה תלת פאזית הוא כ 500 עד 600 דולר והתקנה על ידי חשמלאי מוסמך – כ 2,000 ₪

adminFAQ